Bojkott och censur

Bojkotter vi minns. Varor från Sydafrika, viner från Frankrike och annonser hos Google. Det var förra veckan Bonnier med DN, Expressen och TV4 drabbades av någon slags hybris och gav sig på Facebook och Google. Det hela kulminerade med att man uppmanade annonsörer att bojkotta Google.

På den här sajten blockeras / bojkottas sexistisk reklam. Bonnier verkar inte ha hunnit starta sin bojkott trots uppmaningen förra veckan så administratören får hjälpa till att även blockera reklam från Bonnier så att de slipper synas på en sådan här sajt. Bl.a. har en känd nätbokhandel inte hunnit avsluta sin annonsering än. Andra administratörer bör också hjälpa till.

När man som MSM ägnat sig åt uthängningar, stigmatisering, fake news, missing news och ett vänster perspektiv på allt känns det provocerande att just media ber uthängda, stigmatiserade, lurade och oinformerade högerannonsörer om hjälp.

Därefter kom Facebook och Cambridge Analytica skandalen vilket passar alla andra som vill sälja annonser som handen i handsken. Visst är  skandalen märklig men det är också själva affärsidéen. Bygg en stor användarstock och tjäna pengar på den.

Naiv?

  • McDonalds leksaker görs inte av rika tyska hemmafruar på fritiden.
  • Billiga kläder sys inte av välbetalda sömmerskor i fina lokaler.
  • Facebook bygger inte gigantiska serverhallar för att man vill samla kattbilder.

Media drevar med en imponerande hastighet. På bara något dygn har man samlat allt från mannen på gatan till professorn och alla förfasas över Facebook vars VD för bara några år sedan var upphöjd till skyarna då han skänkte 99 procent av sina aktier till välgörenhet (fast den aggressiva skatteplaneringen fortsatte). Men det räcker inte ens att vara vänsterliberal när man utmanar tillräckligt stora medier.

Att Sverigedemokraterna är störst på sociala medier är också problematiskt för media och vänstern som idag publicerades ytterligare en artikel i Expressen som skriker på censur – ”Låt inte Facebook vinna valet åt Jimmie Åkesson”. Vi måste väl ändå vara det enda landet i världen som så ihärdigt kämpar för att få införa censur. De verkar inte ge sig förrän vi sitter där med BonnierBook, BonnierSök och mediapedia.

Bortförklaring!

  • Trump / SD vann / vinner med data från Facebook.
  • Trump / SD vann / vinner med hjälp av ryska troll.
  • Trump / SD vann / vinner med hjälp av fake news.

Aldrig tidigare har vi väljare blivit så omyndigförklarade och förminskade. Det är ju också lustigt att SD och amerikanska högern vinner val med hjälp av Facebook (anses vänsterliberal), Google (anses vänsterliberal), Twitter (anses vänsterliberal) och ryssarna (anses röda). Fast sanningen är väl just det – att det är sanningen som kommer ut och den verkar vänstern och Bonnier vara livrädda för.

falskpelle

Falsk journalist som skriver hellre än bra. Vill "göra skillnad", har en agenda och stödjer #pappormotvänsterextrema.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

thirteen + ten =